Traditioner

På Skrøbelev Skole har vi en række traditioner for børn, forældre og personale. De er beskrevet herunder.

Lygtefest:

Sidst i oktober holder vi lygtefest. Vi starter med kaffe/te/saft og kage i grupperne, derefter går vi i gang med at lave græskarlygter. Skolen sørger for, at der er et græskar til hver familie - og man må også gerne tage ekstra græskar med.
Så laver alle græskarlygter og efterhånden som lygterne bliver færdige bliver de udstillet i skolegården. Vi slutter dagen med suppe i grupperne hvor der kan snakkes med de andre børn, forældre og gruppens lærere og pædagoger.

Juleklip:

Så tæt på 1. december som muligt holder vi juleklippedag. Alle forældre og søskende inviteres til at komme fredag eftermiddag og klippe julepynt sammen med os. Vi serverer æbleskiver og saftevand/kaffe/te og sørger for at der er masser af spændende ting man kan producere. Når vi har klippet en masse pynt bliver skolen dekoreret så vi kan nyde det gode arbejde hele december. Sidste dag før ferien får man det med hjem man selv har klippet så det også kan komme til glæde derhjemme.

Vinterdiskotek:

I starten af året holdes der diskotek for alle elever. Forældrebestyrelsen laver mad til arrangementet. Der spises middag i aulaen og danses i gymnastiksalen. Der kommer et mobildiskotek fra Svendborg og underholder, med musik, diskokugle, lysshow, røgkanon og konfettikanoner.

Sommerfesten:

Sidst i juni holder vi vore sommerfest som er for alle børn, forældre og søskende. Vi mødes til kaffe/te/saft og lidt godt til ganen. Skolen og børnene har arrangeret forskellige små aktiviteter som kan prøves sammen med søskende og forældre. Det kan fx være flødebollemaskine, grave efter guld, fiskedammen, forhindringsbane mm. Der kan også være en fælles oplevelse som et trylleshow først.

Efter aktiviteterne er der spisning - som familie har man selv mad med og noget som kan grilles. Skolen tænder op i flere grill og hvis vejret vil det, spiser vi ude i skolegården. Under spisningen vil der være tale til de elever som forlader Skrøbelev Skole og skal videre på andre skoler.